Tuesday 1 January 2013

Bangkit Semula




















Merenung ke depan
Ombak menghempas pantai
Bibir keluarkan keluhan berat
Hati galau
Jiwa kacau
Rasa ingin menangis
Tapi dia malu
Dia rasa
Masa depannya kabur
Tiada jalan
Hambar
Kosong
Kertas di tangan
Renyuk
Serenyuk hatinya kala itu
Namun dia tidak tahu
Ada hikmah di sebalik kejadian
Tuhan ada perancangan yang lebih baik untuk dia
Tapi kenapa begitu senang dia berputus asa?
Dia pegang hati
Dia istighfar
Dia ucap syukur
Dia baru gagal sekali
Tak bermaksud esok dia akan gagal lagi
Kan?
Bibir perlahan ukir senyum
Tak manis mana
Namun tetap ada keikhlasan
Dia mengangguk, perlahan
Allah ada perancangan yang lebih baik untuknya
InsyaAllah...


p/s: Saya pernah berputus asa tapi saya bangkit semula. Saya tahu, Allah ada perancangan yang lebih baik untuk saya. Tak semua yang kita impikan itu baik untuk kita, kadang-kadang apa yang tak pernah terlintas difikiran kita itulah yang terbaik untuk kita. Jangan cepat putus asa, jangan cepat lemah semangat. Ini semua ujian dari Dia untuk kita. Dia takkan uji kita kalau kita tak kuat menghadapinya. Ini nasihat dari saya, orang yang pernah berputus asa tapi dah bangkit semula :)

No comments:

Post a Comment